Jinx

Jag har läst boken Jinx skriven av Meg Cabot. Den är undomlig och bra. Jag tycker om böcker som hanslar om unga i stora städer á la Gossip Girl.
Även namnet Jinx är jättefint och gulligt. Okej attdet betyder otur men det har väl inet så mycket med saken att göra.

image66image67

Det hör med omslag är viktigt för mig. Böcker som fångar mitt intesse är böecker med rosa, svart och strassiga bokstäver på dig. Så omslaget till höger talar till mig. Jag har den till vänster och den är jättefin på baksidan.. Tjejen som står i det gula klotet är uppförstorat så man ser klänningen bättre. Tur att innehållet är de samma i båda böckerna!

Boken är att rekomendera. Och läs den gärna på engelska, böckerna är oftas bättre på orginalspråket!

Lunchen väntar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0