22 januari

Jag har en känsla av att detta kommer att bli flummvecka numer ett! En sak som är sann är att våran klass är lite smågo!
Franskan igår..Jag vet inte omjag ska försöka förklara, det är inte så lätt att förstå såndanna skämt!

Fysiken dock.. HAHA! (Taget från Lutras blogg)

[Snackar kolatomers återanvändning]
Caro: Ja, så de kolatomer som finns i oss nu, har till exempel tillhört någon dinosaurie förut.
T: VA!? Jag är inte någon dinosaurie!
Caro: Jo, men kolatomerna...
T: MIN MAMMA FÖDDE MIG, SÅ DET SÅ! JAG ÄR INGEN DINOSAURIE!

***

[Pratar om gator på Tomtebo som ska få namn efter stjärnbilder]
Sharp: Ja, så vet någon av Tomtebobarnen om gatorna blivit döpta än?
Vicka: Nej, än så länge röjer de bara skog... Bara stubbar där nu...
Sharp: Eh, jaha... Men vi återkommer väl när stubbarna fått sina namn då...

***

Sharp: ....och vissa ville uppfinna sina egna stjärnbilder för att skapa sig ett namn... *Tittar obönhörligt på Vicka*

***

Sharp: ....och Cassiopeja var väldigt fåfäng... *Tittar obönhörligt på Vicka*

***

[Fösöker komma på lurigt namn på vår näst närmsta stjärna]
Caro: Ja, det heter något i stil med pro-.....
Sandra: Pro-... Viva!
Sharp: Pro-... sit!

Ja.. Somsagt lite smågo!
Och idag så färgade V mitt hår rött och Svart! Tur att jag skulle klippa mig sen. Haha! Så ny är jag nyklippt och fin!

Nu ska jag och min mor se filmen Juno... Får berätta sen hur den va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0