Fars dag

Idag är det farsdag och det ska firas så fort far i huset har vaknat, elr iofs alla ha vaknat för det är bara jag uppe vid denna tidiga timme.

Gårdagen var måste jag säga ganska ovanlig. Jag hittade A och S på stan med deras små bror/systerson(?). De hade ätit på McDonald's och barnen hade ketshup runt hela munnen. Vi gick till hemköp med barnen i vagn och köpten en dricka. (jag köpte Jul****) Bara det var ett äventyr. Efter det gick vi till bion. De skulle se Laban. I väntan på att få gå in var det barn överallt och de skulle skrämmas, kolla på vasstand, köra bli och allt annat man kan göra när man är 2-3 år. Sen kom M och hans kompisar och vi gick för att inhandla diverse presenter.

Väl hemma åts det mat och kollade på när W och hans kompis spelade RockBand. Vi såg en agentfilm också. Men det svara bilen var lite jobbig så jag såg inte slutet.

Så var min lördag.. Ovanligt händelserik.

Men anledningen till jag jag började skriva var att jag läser och hör överallt "sommar kom tillbaka". Jag tror det är bara jag som på ett sätt längtar till vintern. Att få åka slalom i kittel och bo i myiga stugan. Och sen det vackra ordet SNÖ! Ärligt talat är jag less på sommaren och hösten. jag vill ha vinter så det står härliga till! För fårstå vad less man skulle bli om man alltid hade sommar. Det är tveksamt om jag skulle kunna klara av att inte åka slalom ett år elr iaf vara i ett snölandskap. Jag vill inte testa och se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0