Sugarplum fingertips kissing your honey lips

Om 24 timmar sitter jag i skolan, underligt hur lång helgen har varit.

Jag kom att tänka på en sak igår. Här i Åsele blir jag på nåt sätt liten igen. Jag omringas av fotografier på mig som barn, gamla minnen som farmor berättar och o'boy på morgonen. Det spelar ingen roll att jag för två dagar sen satt i skolan, gymnasiet, och lärde mig massa saker.  För det är som om jag och farmor gick till östermalmskolan (där jag gick sexårs till sexan) och räknade julstjärnor för bara ett par dagar sen.
Tiden som annars går så fort står still här. Okej jag är 16 år men på ett sätt kommer jag vara 6 år här iaf. (Kanske är därför jag är så kort?)

Nä gud vad jag svamlar. Jag borde klä på mig och gå ut och leka kurragömma med L och farmor.


Jag vill se på Peter Pan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0