Fredag

Idag har jag gjort en ganska okej sotning. Använde Isadoras bruna palett. Har länge velat ha skuggor i typ Mullvadsbrun, utan glitter i. Denna palett är helt underbar att använda. Lagom mjuka skuggor som går utmärkt att blanda.



Jag la en ganska ordentlig bas idag då jag ska till stockholm efter skolan och gå på musikal. Jag ska försöka att inte ta med mig så mycket smink utan bara den lilla "Nödneciccär" jag har i väskan. Eftersom jag ska hem imorgon på morgonen så tar jag sminkar jag mig inte imorgon.
Jag leker ju bara med sminket. Kan gå till skolan eller på stan utan smink och inte bry mig. Men när jag tycker det är kul att leka med färger så gör jag det. Det skulle aldrig gå så långt att jag går upp tidigare för att sminka mig.

Anyway, här är dagens sminkning:



Jag har dåligt ljus i mitt rum ser jag nu. Det ser ut att vara guldtoner i skuggan men det är det inte. Endast Chokladbruna skuggor.

Jag sak inte berätta vad jag änvänder idag för det är typ samma som vanligt förutom den där paletten.
Däremot ska jag dela med mig av ett litet tips. Om du lägger foundation med en svamp eller borste kan du applicera din hudkräm med samma svamp eller borste innan. Det blir då lättare att få en jämn yta med foundationen när svampen eller borsten är lite fuktig. Detta gär också att svampen inte suger åt sig så mycket av produkten.

//Pyk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0