Vad händer med världen?

Jag har för första gången i mitt liv varit inne på Paow's och Dessies bloggar. Och jag har aldrig blivit så förbannad av att läsa en blogg. Jag har läst kissies av och till under säkert ett år, och aldrig tyckt att hennes "ni måste vara smala för det är jag"-kommentarer har varit kränkande.

Men när jag gick in på dessa små "wannabe-kissie"-bloggar fick jag näst intill spel! Hur i helvete kan de skriva att diettips som de egentligen inte vet något om!
Paow skriver: "Jag håller mig till ca 1000-1500 kalorier varje dag (normalt sett så äter man i snitt 3000), men jag är så liten i kroppen så jag står mig på det. Vill även börja träna 3-4 dagar i veckan."
Men den dieten kommer hon inte må så bra om hon fortsätter så under en lång tid! Det är iofs ett okej sätt att gå ner i vikt men inte om när är så smal som hon redan är. Att hon dessutom uppmanar alla sina läsare att följa hennes råd tycker jag är hemskt! Det finns ju dom som faktiskt börjar följa hennes råd...

Men jag tycker ändå Dessie är värre!
"1 naturdiet smoothie + en frukt om dagen (fram till sommaren)"
Jag vet att hon får göra vad hon vill med sitt liv men hon kommer ju inte att få i sig alla de viktiga ämnen hon måste få i sig under en dag. Men jag måste säga att jag tycker detta är hemskt. Hur unga tjejor kan göra så stor inverkan på folk. Det är så tragiskt!

Jag tycker att de dom skriver är otroligt hemskt och tragiskt. Och att de tjänar pengar på det är nästan det värsta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0